transport-maritim

In dezvoltarea relatiilor economico-sociale dintre diverse state ale lumii, schimburile comerciale joaca un rol esential. Iar cand vorbim despre schimburi comerciale, implicit ne referim si la transportul marfurilor: transporturi internationale rutiere pentru marfuri generale, transporturi auto rutiere in regim de camion complet, transporturi auto rutiere de marfa la grupaj, transporturi auto rutiere de marfuri perisabile, transporturi agabaritice, transporturi de marfuri periculoase, transporturi textile, confectii produse usoare si de volum, transporturi de lichide alimentare si non-alimentare, transporturi maritime containerizate, transporturi aeriene de marfa.

Caracteristici si avantaje transporturi maritime containerizate 

Exista o serie de reglementari si conventii internationale referitoare la transporturi maritime, elaborate in scopul facilitarii operatiunilor de angajare a navelor, asigurarii expeditiilor maritime, crearii de documente privitoare la transportul maritim. In general, acestea pot fi impartite in functie de categoria la care se refera: statutul navelor, transportul maritim propriu-zis, responsabilitatea civila si competenta jurisdictionala, imunitatea navigatiei.

In jurul anilor 1948 – 1950, dupa terminarea celui de-al doilea razboi mondial, a avut loc o diversificare si o modernizare a bazei tehnico-materiale a transportului naval in intreaga lume, alaturi de alte mijloace moderne de transport aparand containerele si navele port-container. In ultimii ani, specialistii au apreciat despre transporturi maritime containerizate ca vor ajunge sa “detroneze”/surclaseze celelalte categorii de transport maritim, prezentand o serie de avantaje indiscutabile:

  • riscul minim de avariere a marfurilor in timpul transportului, asigurarea integritatii cantitative si calitative a acestora
  • reducerea costului manipularii, muncile manule grele fiind eliminate prin asigurarea unei mecanizari complexe a operatiunilor de incarcare/descarcare a marfurilor (implicit este redus si numarul de muncitori angrenati in astfel de operatiuni)
  • eliminarea ambalajelor obisnuite in transport, in general din lemn, costisitoare si grele
  • micsorarea timpului de stationare a navelor la operatiunile de incarcare/descarcare
  • accelerarea ritmului de transport
  • reducerea sumelor alocate pentru constructia de magazii acoperite, containerele putand fi depozitate si in aer liber si folosind ca atare drept depozit temporar
  • posibilitatea intocmirii unei evidente computerizate a circulatiei containerelor

Potrivit datelor publicate de Biroul International de Containere, trecerea de la sistemul clasic/traditional de transport maritim la transporturi maritime containerizate a determinat in tarile europene o diminuare a cheltuielilor de manipulare a marfurilor cu 30 – 40% si o reducere cu 50 – 70% a timpului alocat pentru formalitati vamale, anchete, documentatii si acte necesare in operatiunile efectuate.

Transporturi maritime containerizate prin 24Transoft

Cei interesati de transporturi maritime containerizate se pot adresa echipei 24Transoft, aceasta punand la dispozitie proiecte logistice si solutii optime pentru un transport rapid, sigur, monitorizat si la un pret convenabil. Transporturile propriu-zise se efectueaza prin subcontractanti localizati in toate tarile UE, 24Transoft avand posibilitatea de a oferi servicii de transport in orice moment, in oricare dintre regiunile Europei si Asiei Centrale. In functie de natura bunurilor ce urmeaza a fi incarcate, la dispozitia clientilor sunt puse diverse tipuri de containere (standard, suprainaltate, frigorifice, cu plafon decopertabil), garantandu-se ca marfa va fi transportata in conditii maxime de siguranta, cu respectarea timpul de tranzit specificat in momentul semnarii contractului si cu o reducere a eventualelor erori umane de pana la 95%.

Platforma 24Transoft contine o suita de module care permite utilizatorilor sa planifice, sa execute, sa stabileasca si sa analizeze procesele de transport, acestea putand fi adaptate in functie de cerintele personale. In acest fel, companiile de transporturi si casele de expeditie isi pot corela si optimiza toate activitatile specifice pentru o imbunatatire reala a rezultatelor.