sablare

Sablarea, tratamentul minune al sticlei

M-am mutat de curand in casa noua. A trebuit sa cumpar singurica usile dintre camere. Am gasit usi superbe cu sticla tratata prin sablare. Sunt absolut minunate. Imi plac la nebunie.

Nu stiam ca sticla tratata prin sablare poate suferi atatea modificari: poti picta orice pe ea, poti aplica stickere…etc. Poti avea desene in relief pe suprafata acelei sticle. Am comandat de fapt usile la un mare magazin de mobila si consumabile pentru casa. Nu au fost chiar atat de scumpe precum as fi crezut. Imi doresc o casuta frumoasa…imi doresc ca usile pe care le folosesc intre incaperi sa fie absolut superbe.

Iar usile de sticla sablata, sincer, imi plac cel mai mult. Le-am vazut inainte la o prietena a mea, car esi-a cumparat un apartamant nou in centrul orasului. La ea am vazut prima oara astfel de usi. Totul sticla… peretii dintre dormitorul ei si al copiilor era din sticla sablata. Mi s-a parut destul de interesanta ideea. Nu stiu, insa, daca as folosi chiar ca perete despartitor o astfel de sticla, fie ea si sablata…

Procesul de sablare, deloc costisitor…?

Am fost curioasa sa aflu diferenta intre sticla simpla, securizata de exemplu, si sticla tratata prin sablare. Ma interesau strict costurile procesului de sablare, si cum sunt ele incluse in preturile peretilor sau usilor din sticla sablata.

Am fost la o fabrica ce se ocupa exact de sticla sablata, securizata, dubla sau tripla, etc. Acolo se fabrica tot felul de sticlarii, nu doar pt constructii, ci si pentru decoratiuni. Am vazut cu ochii mei cum o masinarie imensa sufla aer comprimat si nisip deasupra unor suprafete de sticla. Mi s-a parut foarte interesant. Eram apoi curioasa sa stiu cat au costat acele echipamente. Mi s-a spus ca la mana a doua un astfel de echipament costa vreo zece mii de euro. Dar depinde si de unde le achizitionezi.

De preferat, aceste echipamente de sablare e bine sa fie de origine fie germana, fie japoneza. Nemtii si japonezii sunt lideri pe piata echipamentelor de acest gen. Pentru ca am lucrat ca asistent in Politehnica, unde toate masinariile sunt vechi, deci inutilizabile, am intrebat daca pot veni cu cativa studenti la acea fabricuta sa vada si ei, pe viu, exact cum se intampla toata treaba asta cu tratarea sticlei prin sablare.

Am fost bucuroasa sa vad ca au acceptat sa primeasca ca stagiari cativa studenti de la Politehnica.

Procesul de sablare pe intelesul studentilor

Am avut materie la Politehnica, numita “Fabricarea sticlei” si acolo am invatat multe despre minunea numita sticla. Spun minune pentru ca pe mine ma fascineaza ce se poate realiza din sticla. Daca o supui, de exemplu, unui proces de sablare – www.advar.ro, aceasta nu doar ca devine mult mai rezistenta, dar poate primi tot felul de decoratii pe suprafata-i.

O poti transforma intr-o adevarata opera de arta. Cam asa ni s-a explicat despre acest proces sau tratament de sablare, la curs. Am si fost intr-un atelier sa vedem exact ce presupune asta. O experienta interesanta!

